Klubben

I starten af 1992 stiftede nogle ivrige dykkere fra byen Søhøjlandets Dykkerklub som en åben dykkerklub. Klubben startede i nogle af Them Svømmehals lokaler, og har siden flyttet et par gange. I dag befinder vi os godt i vores hyggelige klublokaler på Nylandsvej 70 i Silkeborg. Det, at Søhøjlandets Dykkerklub er åben betyder, at alle dykkere med et gyldigt dykkercertifikat kan blive medlem af klubben, så længe man efterlever klubbens vedtægter.

Klubbens hovedformål er selvfølgelig at fremme dykning og danne rammerne for sikker dykning. Vi gør derfor også alt, hvad vi kan for at hjælpe nyuddannede dykkere, eller dykkere, som ikke har dykket gennem en længere periode. Vi vil således meget gerne hjælpe dig, hvis du f.eks. har taget et OWD på en ferie og gerne vil prøve at dykke under danske forhold. Der planlægges som hovedregel mindst en dykkertur hver måned. Turene spænder vidt fra ture til Lillebælt og Djursland over kutterture på Kattegat til ture til f.eks. Norge eller Sverige. Udover klubturene sker det ofte, at nogle medlemmer planlægger en mindre tur på en klubaften, f.eks. til Lillebælt eller i en af søerne omkring Silkeborg.

Da dykning er en sport, hvor man er meget afhængig af sin makker, mener vi at et godt kammeratskab og det sociale klubliv er vigtigt, og derfor arrangeres der også en del andre aktiviteter i klubben som f.eks. grill-aften, brush-up i førstehjælp, tema-aftener og fester. Disse arrangementer afholdes normalt i vores hyggelige klublokaler, f.eks. på en klubaften.

Søhøjlandets Dykkerklub er en økonomisk uafhængig klub, hvilket vil sige, at vi ikke er tilknyttet bestemte dykkerskoler og forretninger. Klubben forestår ikke uddannelse, men i kraft af vores mange aktiviteter har vi en stor berøringsflade i branchen og ved tit, hvor man kan komme på kursus, købe udstyr o.s.v. Du er altid velkommen til at kontakte klubben, også selvom du ikke er dykker, men blot syntes det kunne være spændende at prøve, eller hvis du gerne vil i gang med at dykke. Vi vil altid kunne give dig gode råd og vejledning med hensyn til kurser og køb af udstyr.

Hvis du er blevet interesseret i Søhøjlandets Dykkerklub og de ting vi går og laver er du meget velkommen til at kontakte os pr. e-mail eller ringe til bestyrelsen. Du er også meget velkommen til at komme til klubaften hver onsdag aften fra kl. 19.30 i klubbens nye lokaler på Nylandsvej 70 i Silkeborg.

Søhøjlandets dykkerklub